onsdag den 4. september 2013

Flæskesteg næsten som til jul :O)

Øge/kælenavne kender I det????

Sådan startede Låvise egentlig osse, for jeg hedder jo rigtig Louise. Nå, men det er en anden historie :O)

På et tispunkt skulle jeg skrive/fortælle på Hundegalleriet.dk, hvad vi skulle spise den pågældende dag, nemlig flæskesteg. Jeg kom istedet til at skrive flæskesteD, så nu går jeg under titlen Fru Flæstested, hos mine kære venner i det københavnske, :O)

En lille hyggelig sidehistorie til vores grillede flæskesteg.


Stegen blev ridset, gnedet med salt og smidt på Rotisserien, med et fad under med lidt vand i, så der er noget til saucen.

Jeg må indrømme, at jeg ikke har vejet steget, men der var ben på og den fik ca. 1½ timer, til den var 65o C. Derefter hvilkede den i ca. 15 minutter, inden jeg skar den ud.
Normalt steger jeg min flæskesteg til 60o, da jeg synes kødet er saftigst ved den temperatur.

Vi fik kogte kartofler, sauce lavet på skyen, rødkål, PICKLES og ÆBLECHUTNEY.


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar