fredag den 21. februar 2014

5:2 Kuren - fastedag nr. 15.

Sulten var ikke svær at holde fra døren igår. Vi havde meget om ørnene:
Manden var endnu en tur hos tandlægen og fik desværre dommen at hans kindtand skal rodbehandles. Han hader at gå til tandlæge, og så udsigt til at skulle gennem en smertefuld process, er bestemt ikke rar for ham. Men jeg gør selvfølgelig, hvad jeg kan for at støtte ham, for han er der jo osse for mig, i de ting jeg har det svært med.

Derudover måtte vi en tur til Dr. dyr med Micki. Han havde haft det skidt et par dage, men vi ville lige se tiden an, da han er ved at skifte tænder. Men jeg synes ikke, at der var nogen forbedring at se, så afsted med os.

Puuuhhh, det var ikke rart. Det var første gang efter WHISKEY at vi skulle derover. Og så var det ovenikøbet også Anne, der skulle tilse Micki. Det var hende, der havde vagten den søndag Whiskey, blev aflivet.
Da jeg så hende, brød jeg ud i gråd...meget gråd....det hele kom lige tilbage. 

Men Anne er et fantastisk menneske og dyrlæge, så vi brugte lige lidt tid på at snakke om Whiskey, inden at vi fik set på Micki. 
Og det er en af grundene til at jeg elsker at komme i mit dyrlægehus. Der er altid til til os. Vi er ikke "bare" en sag der skal overstås.

Micki-trolden blev undersøgt og fik taget blodprøver....Sikke en lille diva-mis han er. Vi var 4 til at holde ham - han brokkede sig gevaldigt og gjorde modstand. Men lidt blod fik vi da....Hmmm sikke temperamentsfulde dyr vi har os.
Blodprøverne viste at den lille dreng havde noget infektion, så efter et skud penicillin og udlevering af en masse piller gik turen hjemad igen. 

Idag fredag, kan vi heldigvis se en stor bedring hos ham.

 
Skyr med ristet rugbrød & kiwisirup:
 
MÅLTID 1:
200 g. Skyr                           122
35 g. Rugbrød (1 skive)            81
20 g. KIWISIRUP                     28                         
TOTAL:                                 231 Kcal

Rugbrødet ristes, enten på en varm pande eller på brødristeren. Herefter afkøles det og smuldres ud over skyren. Der dryppes med KIWISIRUP.

Jeg brugte Schulstads GROVE SOLSIKKE RUGBRØD, af den simpelt grund at jeg synes, det smager skønt, med de mange kerner i. Bruger du en anden slags brød, så husk at tjekke antallet af kalorier der er i.


Tunfrikadeller med rodfrugter & estragoncreme:

MÅLTID 2:

120 g. TUNFRIKADELLER          137

150 g. Gulerod                        54

100 g. Rødbede                       51

40 g. Skyr                              24

TOTAL:                                 266 Kcal                           

"GRATIS": Krydderier og akacie honningen, men kun fordi der bruges så lidt.


TUNFRIKADELLERNE tilberedes efter opskriften.

Rødbeder og gulerod skrælles og skæres i mindre stave og lægges i et fad, gerne på bagepair. Drysses med ønskede krydderier. Jeg brugte salt, peber, timian og estragon.
Bages ved 200o i ca. 40 minutter.

Imens røres skyr sammen med estragon og 2 dråber akaciehonning.

Det anrettes sammen på en tallerken og serveres. Velbekomme :O)



DAG TOTAL: 231 + 266  =      498  Kcal 






INFO OM RETTEN:

INSPIRATION: Mine egne opskrifter
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar