lørdag den 8. februar 2014

Mysli crumble

Jeg er total kvæstet idag. Det var min mening, at jeg skulle lave indlæg, til Jer om mine oplevelser sidste weekend. Men det må simpelthen blive i morgen.
Charlie har jo epilepsi og havde et par anfald i går lige inden, at vi skulle i seng. så jeg måtte udsætte min søvn, for jeg kunne ikke gå fra ham. I stedet begyndte jeg at sms'e med Lærke-Musen. Men det blev hurtigt for besværligt, så ringede da hende op i stedet.

Wupti.....og så var der pludselig gået to timer :O) Lærke har telefon-forbi og jeg ynder ikke, at tale i længere tid. Men det skal jeg da lige love for ikke gælder, når det er til og med hinanden.

Men jeg synes, at I skulle forkæles lidt alligevel. Jeg får jo ofte idéer, der omfatter mad og opskrifter. Nogle af dem er geniale, mens andre et totalt tossede. De tossede er dog færrest, men de giver oftest en god griner.

I må jo snart have opdaget at jeg elsker crumble-kager. De er nemme, smager fantastisk, er gode til STOP-MAD-SPILD. 
En af mine skøre idéer, gik på, at man måtte, da kunne bruge til mysli, til andet en bare morgenmad. Og det kan jeg love Jer at man kan. Prøv det i denne kage, der er SÅ lækkert. Jeg elsker, at det knaser, når man tygger på toppingen. Du kan bruge lige hvilke frugt du lyster. Jeg havde nogle pærer, fra efteråret, i fryseren og fandt nogle friske blåbær i køleskabet.


Mysli crumble.
4 per.
300 g Pære, i halve
200 g. Blåbær
175 g. MYSLI
75 g. Smør
1 spsk. Maizena

Pærerne og blåbærrene vendes med Maizenaen og kommes i et fad. Smør og mysli røres sammen, så det bliver sammenhængende, Det smuldres over frugterne.

Bages ved 200o i ca. 25 - 30 minutter.

TIPS: Frugten kan sagtens skiftes ud med andet frugt eller bær. Men vær OBS på, hvis det er en syrlig frugt/bær der bruges, kan det være at der skal tilsættes lidt sukker.






INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egne opskrift

FRYSEEGNET: NEJ

SERVERES MED: Is, cremefraiche eller græsk yoghurt

TIPS & TRICKS: -

ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar