tirsdag den 27. maj 2014

Bananbrød...

Jeg elsker bananer, indtil at de bliver en smule overmodne....braddrrrr. Men så fryser jeg dem og bruger dem i kage. Det fungerer uden problemer.

For et par dage siden havde jeg lyst til kage, men anede simpelthen ikke hvilke jeg skulle give mig i kast med. Så googlede diverse kagesider, kogebøger og tænke tænke. For der var natureligvis osse begrænsninger, idet køleskabet kun indeholdt 2 æg og bilen var sammen med Manden på job. 
Men stod på hovedet i fryseren, fandt et par poser bananer og så kunne jeg snild lave et bananbrød. 



Bananbrød.
8 per.
1 dl. Olie, smags neutral
50 g. Sukker
2 stk. Æg
400 g. Banan, most
300 g, Hvedemel
1 tsk. Natron
1 ½ tsk Bagepulver
1 nip Salt
1 tsk. Vanillesukker
½ dl. Mælk
100 g. Chokolade, mørk, meget groft hakket

Olie, sukker og æg piskes sammen. Og bananerne røres i. De tørre ingredienser blandes sammen og røres i bananblandingen, sammen med mælken. Chokoladen vendes i tilslut.

Dejen hældes i en franskbrødform (2 l.), der er beklædt med bagepapir.

Bages ved 175o i ca. 1 time.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: www.dk-kogebogen.dk Alletiders kogebog
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar