fredag den 2. maj 2014

Preben, en lækker øfferulle.

Og så kommer vi igen til min måske platte humor. MEN I skal lige have historien om, hvorfor denne øfferulle er blevet døbt Preben.

Jeg har taget udgangspunkt i opskriften LÆRKES KYLLERYLLE-RULLER. Bagefter erfarede jeg, at Lærke-Musen og Sjalåtte, som har opfundet kylleRulle-rullerne, har døbt dem HENRIK. 
Derudover har de osse døbt en kartoffelret for Magrethe og en ret med asparges for Frederik. Det var spas i mine ører, og derfor skulle øfferullerne hedde Preben......

Der var bare lige det, at jeg åbenbart var gået glip af selve pointen, i deres navngivning. Den opmærksomme læser, vil måske allerede nu have opdaget at alle 3 navne indgår i vores royale familie. Og så var det ligesom der, at min idé om Preben-navnet faldt til jorden.

Men nu hænger navnet ved, og øffe-Preben smager fantastisk. 

Preben her serveret med GRØN KAROFFELSALAT.
Preben, en lækker øfferulle.
2 per.
2 stk. Koteletter, min. 1 cm tyk
1 kugle Mozzarella, skåret i 4 skiver
3 – 4 tsk. Pesto, grøn (Jeg brugte RUCOLA PESTO)
8 sk. Bacon

Koteletterne trimmes for fedt og der skæres en dyb lomme ind i kødet, så det bliver en stor tynd flad kotelet.
4 skiver bacon lægges på et skærebræt, evt. oven på et stykke husholdningsfilm. Baconen skal overlapper hinanden på langs. Koteletten placeres oven på, helt nederst, ind mod dig selv.


Der fordeles ca. 1 ½ - 2 tsk. pesto på  hver kotelet og dette smøres helt ud til kanterne. Oven på lægges mozzarellaskiverne.

Koteletten rulles nu forsigtigt sammen, og baconen wrappes stramt omkring den, evt. ved hjælp af husholdningsfilmen. Hvis du er i tvivl om, at baconen vil holde på fyldet, kan du sagtens snøre lidt bomuldssnor omkring.


Grilles ved indirekte varme i ca. 6 – 7 minutter på hver side.

Eller i ovn ved 200o I ca. 20 - 25 minutter.

Baconen skal være gylden og sprød. 




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: GRØN KARTOFFELSALAT
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar