tirsdag den 26. august 2014

Jordbærkoldskål

Har du nydt den dejlige sensommer dag idag???

Det har jeg - Idioten blev smidt i sele og dørene blev åbnet, så drengene kunne gå ind og ud, som de lystede. 
Imens gik jeg et smut i haven - den trængte til en kærlig hånd - græsset er slået, ukrudtet fjernet og grillen er rengjort. 

Nu mangler jeg bare, at få lavet en portion jordbærstiklinger, så vi kan få endnu flere lækre jordbær næste år. Men det bliver helt sikkert et mareridt, at få stiklingerne klargjort. Den første portion jeg havde lavet, fik Delle-dyret hurtigt sat skik på.

Og her er beviset på, at det er HAM der er synderen :-/



Jeg har spist MAJSKOLBER idag, men kunne ligeså godt have valgt en omgang koldskål - sommeren 2014 blev året for mig, hvor koldskålen vandt ind som måltid og ikke bare en snack....yeahhh :-D



Jordbærkoldskål.

450 g. Jordbær
2 dl. Tykmælk eller andet surmælksprodukt
1 l. Kærnemælk
75 g. Sukker
1 st. Vanille, korn fra

Vanillestangen halveres, flækkes og kornene skrabes ud. De moses ud i en smule af sukkeret for at skille kornene af. 

Vanillekorn, sukker og tykmælken piskes sammen til sukkeret er opløst. Bærerne skylles og blendes sammen med tykmælk-blandingen. Kærnemælken tilsættes under stadig piskning. Koldskålen smages til, måske der skal mere sukker i.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egne opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar