torsdag den 11. september 2014

Snickers is

Manden er denne sommer blevet is-afhængig :-D
Det er egentligt lidt spøjst, for normalt spiser han ikke mange søde sager, men det skal jeg da lige lov for har ændret sig.....hihi.

Han har kværnet ualmindelig mange Snickers is, og efter en runde i blogland, så jeg at KLIDMOSTER havde forsøgt sig med en lækker hjemmelavet udgave af slagsen. 

Så den brugte jeg som udgangspunkt. I min udgave, som du ser på billedet, har jeg ikke kommet chokoladen i selve isen, men det vil jeg helt sikkert gøre næste gang. For lige at give den det sidste spark, så den minder mest muligt om originalen. Men jeg har tilføjet det til opskriften herunder.

Snickers is.

1 ds. Kondenseret mælk
250 g. Peanutbutter – jeg brugte den creamy
2 ½ dl Piskefløde
2 dl. Letmælk
¼ tsk. Salt
100 g. Peanuts
100 g. Chokolade, mørk

Peanutbutter, kondenseret mælk og almindelig mælk røres sammen til en ensartede creme. Fløden piskes til en blød skum og vendes i mælkeblandingen.

Den smages til med salt og skal nu på frost. Det kan enten være i en ismaskine, men kan også sagtens indfryses i en form direkte i fryseren. Den kondenserede mælk skulle gøre at der ikke vil blive dannet iskrystaller, så egentligt burde det ikke være nødvendigt at røre i isen hver halve time, men jeg gjorde det nu alligevel.
Peanuts og chokolade hakkes groft og vendes i isen, når den har fået softice konsistens. – Så skulle de ikke falde til bunds.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: http://klidmoster.dk
FRYSEEGNET: Øhhhh JA
SERVERES MED: Evt. ekstra peanuts og chokolade
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar