fredag den 12. september 2014

Verdens bedste brownie

Kan man godt lave en Nutella brownie ??? JA DA :-D

Jeg har fundet inspirationen hos MISS MUFFIN og straks jeg så den, var jeg solgt. Og da Manden samtidig et par dage før, havde hjembragt ca. 1 kilo Nutella  - rester fra prøvebagning af måske-nye-kager - var der jo ingen tvivl om at det var den ser skulle afprøves. 

Den er intet mindre end fantastisk. Jeg er næsten overbevist om det er verdens bedste kage. Svampet og blød med smag af Nutella og knas af valnødder.



Nutella brownie.
Ca. 12 stk.
115 g. Smør
340 g. Nutella
75 g. Sukker
150 g. Farin
4 stk. Æg
2 tsk. Vanillesukker
225 g. Hvedemel
100 g. Valnødder

Smørret kommes i en gryde og smeltes ved svag varme. Når det er helt smeltet røres Nutellaen i og blandingen stilles til afkøling.

I en anden skål blandes begge slags sukker og den nu afkølede Nutella-masse hældes heri og piskes godt sammen. Æggene tilsættes, et af gangen. Tilslut tilsættes mel, vanillesukker og grofthakkede valnødder. Pisk kun til dejen lige er samlet, hvorefter den kommes i en papirbeklæde bradepande (33 x 23 cm)

Bages ved 175o i ca. 30 minutter.

Når den er færdigbagt afkøles den en smule i bradepanden, hvorefter du forsigtig kan løfte den over på en rist til færdig afkøling.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION:  http://frkmuffin.blogspot.dk
FRYSEEGNET: JA, det tror jeg
SERVERES MED: som dessert med VANILLE PARFAIT
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar