tirsdag den 4. august 2015

Jordbærkage med chokolade

Så er jeg tilbage :-D

Endelig er jeg færdig med alle mine ingrediens indlæg. Jeg arbejder pt. på at lave en fane i toppen af siden, så de er nemmere at finde.
Bagtanken med alle disse indlæg er at gøre det nemt for dig at søge inspiration ud fra den enkelte ingrediens. Så jeg håber virkelig at du med tiden bliver glad for denne funktion :-)

Jeg synes vi skal have kage. Det skal da fejres at jeg langt om længe har færdiggjort de omtalte indlæg, men osse at sommeren er kommet tilbage til Danmark. (Og i samme øjeblik jeg skrev den sætning åbnede sluserne sig og himmel og jord stod i et her ved Casa Fangel :-P )

Pyt du får alligevel opskriften på den lækreste kage med jordbær. Jeg har lavet den med friske jordbær, men jeg er sikker på at frosne sagtens kan bruges. De kommes bare i dejen direkte fra fryseren. Det eneste du skal være obs på, er at bagetiden forlænges nogle minutter.


Jordbærkage med chokolade.

200 g. Smør
175 g. Sukker
3 stk. Æg
400 g. Jordbær, friske
100 g. Chokolade, mørk
1 tsk. Vanillesukker
225 g. Hvedemel
2 ½ tsk. Bagepulver

PYNT: Flormelis

Smør, sukker og vanillesukker røre lyst og luftigt sammen. Æggene tilsættes et af gangen og der røres godt mellem hvert.

Jordbærerne deles i mindre stykker og vendes forsigtigt i dejen, sammen med den groft hakkede chokolade. Mel og bagepulver sigtes i dejen og vendes forsigtigt rundt og den kommes i en smurt bradepande (23 x 33 cm.)

Bages nederst i ovnen ved 190o i ca. 20 - 25 minutter

Når kagen er helt afkølet drysses den på toppen med flormelis.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: www.dk-kogebogen.dk Alletiders kogebog
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar