onsdag den 2. december 2015

Julekalenderens låge nummer 2 - hjemmelavet sennep

Glædelig 2. december :-D


Idag tager vi hul på julekalenderens nye kategori, værtindegaver. Jeg har glædet mig så meget til at afsløre denne nyhed for jeg må indrømme at jeg selv ville blive ret begejstret for at få en lille hjemmelavet spiselige gave istedet for en blomst. Det viser at giveren har brugt tid og tanker på at lave noget helt specielt kun til dig <3 så skøn en tanke i vores tidpressede hverdag.

Jeg er faktisk så glad for denne kategori, at den er kommet på listen ude i højre side af bloggen. Klik på SPISELIGE GAVER og der vil komme flere bud frem til skønne værtindegaver.

Idag får du opskriften på hjemmelavet sennep. Det er noget så lækkert og virkelig nemt og enkel at lave. Men husk at iberegne et par dagens trækketid hvis du skal give det væk. 
Når senneppen er klar, kan du jo pynte glasset med en rød julesløje og en lille grankvist.


Hjemmelavet sennep.
1 lille glas.
3 spsk. Gule sennepsfrø
2 spsk. Sennepspulver
5 spsk. Vand
4 spsk. Frugt eddike – jeg bruge BROMBÆR EDDIKE
2 spsk. Farin
½ tsk. Salt
1 tsk. Gurkemeje

Sennepsfrøene og –pulveret blandes i en skål.

I en gryde blandes vand, eddike, farin, salt og gurkemeje og koges op. Bagefter hældes det over sennepsblandingen under omrøring, et tætsluttende låg lægges på og bladningen skal nu stå ved stuetemperatur i ca. 1 døgn.

På anden dagen blendes senneppen og er den for tyk tilsættes ekstra eddike, gerne over et par gange – jeg kom 3 spsk. ekstra i.
Når den har den konsistens du ønsker, smages den til med salt, farin (Jeg tilsatte 2 spsk.) og måske mere syre.

Herefter skal den trække et par dage inden den er klar til at servere.





INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: www.familiejournal.dk
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET:  -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar