søndag den 31. juli 2016

Lynhurtig sommerdessert med bær

Mine frugtbuske er ikke særlig store eller særlig gamle og så bor de i baljer. 

Derfor er det ikke det største udbytte de giver, men det er nu hyggelig med den smule vi får og gør osse at vi nyder de ting, vi laver deraf, ekstra meget. 

Men jeg gør gerne det, at jeg plukker af et par gange for at få alle bærerne med. Det er til at overkomme når det ikke drejer sig om større portioner. Og til denne dessert har jeg brugt de bær der nu lige var modne og klar. 

Det jeg vil sige med det, er at du kan bruge lige de bær du har eller bedst kan lide, fremgangsmåden er den samme og derfor har jeg heller ikke skrevet mængder på ved flormelis og vanillesukker.

Du kan også sagtens bruge frosne bær, lad dem tø op og tilsæt 2 - 3 blade husblas til blandingen. Se evt. vejledning HER.


Sommerdessert med bær.
4 per.
250 g. Bær – jeg brugte hovedsagelig hindbær, samt en smule jordbær & solbær
1 ½ dl. Piskefløde
Vanillesukker
Flormelis

PYNT:
Friske bær
Mørk chokolade

Toppene fjernes på bærerne, de skylles og tørres forsigtigt - tag et par af de pæneste bær fra til pynt.

Fløden piskes til en stiv skum og bærerne moses groft med en gaffel. Disse blandes sammen og smages til med flormelis og vanillesukker.

Det anrettes i 4 portionsglas og pyntes med lidt friske bær og revet chokolade.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar