onsdag den 4. januar 2017

Godt nytår, tilbageblik og ny livsstil

Rigtig godt nytår 🎉🎆🎇🎊✨ - jeg håber du havde en skøn aften og kom godt ind i det nye 2017.

Vi havde en stille og rolig aften herhjemme i Casa Fangel - kun Manden og jeg, og selvfølgelig hundene. Det var et bevidst valg ikke at skulle nogle steder, for forrige nytår var Watson ikke særlig begejstret for al den skyderi.

Men jeg må indrømme at han (måske) er blevet en smule voksen i det forgange år. Ihvertfald lige på nytårslarm-området. For han tog det hele i stiv pote 😝 Begge drenge sov faktisk sig fra det meste, dog lige efter kl. 24, var de en smule utrygge over den mærkelige larm.

Menuen herhjemme stod på oksefilet, FLØDEKARTOFLER med en blandet salat. Til dessert fik vi en ret lækker hvid chokolademousse med passionsfrugt, som du selvfølgelig får opskriften på senere.



Det er ikke meget jeg har blogget fra jul og så til nu, men jeg har simpelthen holdt ferie og ladet mentalt op til det nye år. Jeg har brugt en del tid på at researche på SENSEKOST-principperne, som jeg vil forsøge at spise ud fra. Dog uden at være fanatisk - der skal også være plads til at synde. Men lige pt. tror (og håber) jeg, at det er vejen for mig til at smide nogle flere kilo.

Men jeg er lidt i diskussion med mig selv, om jeg skal dele mine måltider herinde, til inspiration for dig og alle andre. Der vil selvfølgelig også komme nogle opskrifter som får deres eget indlæg, for Sensekosten er jo baseret på almindelig mad kombineret med sund fornuft.

Hvad siger du - ville det være en god idé ?? Ligesom jeg gjorde da jeg forsøgte mig med 5:2 KUREN

Psst.....Er du ny herinde, kan du læse HER hvorfor 5:2 ikke fungerede for hos os i Casa Fangel.

Nå, men for lige at blive i vægt-universet, så jeg hoppede lige på vægten igår. Efter jeg stoppede hos Mulerne i november måned har jeg ikke været på vægten. Jeg har spist som det har passet mig = masser af slik, kage, smør og piskefløde. Det eneste jeg har gjort er at træne, ride en smule og ind imellem gå lidt længere ture med Watson. Men overhovedet ikke så jævnligt som jeg gerne ville. Alligevel er der siden uge 47 røget endnu et kilo. Så vægttabet indtil nu er på 11 kilo, siden juni 2016 - jeg er GLAD 😍

Tilbageblik på 2016
Endnu et år der bare er fløjet afsted. Jeg hørte engang en klog mand sige: "Dagene går langsomt, men årerne (livet) flyver afsted". Og hvor er det dog sandt.

2016 startede på ingen måder særlig godt. En masse økonomiske  spekulationer, frustrationer om at få tingene til at hænge sammen.  
Det var ligefør at en sygemelding var på tale for mit vedkomne.

Istedet fik en ridetur, hvor jeg faktisk havde det allerværst, sat tanker igang om en mulig praktik. En praktik der blev til virkelighed i juni måned og som blev til job i september. Det var mit største ønske i sidste NYTÅRS-INDLÆG at finde et job. Og det må vi jo sige lykkes - at det så er drømmejobbet er jo bare fantastisk 💗

For Mandens vedkomne har 2016 været et år på fortsat sygemelding. Han har gået til utallige undersøgelser med hans skulder, uden at nogen rigtig kunne finde ud af hvad der var galt. 
Så derfor fik han i december måned foretaget en kikkertoperation. Til dels for at finde "fejlen" derinde, reparere hvad de evt. fandt, samt også at sy en flænge i skulderlæben, som de havde spottet på en af de forskellige scanninger. 
I skrivende stund er det tre uger siden operationen og efter omstændigheder går det godt - han er sej min elskede Mand 💗 Men da det stadig er så nyt, ved vi ikke om det har hjulpet, han skal til kontrol om 3 måneder og så må vi tage situationen derfra.

Af forventninger til 2017 har jeg egentlig ikke gjort mig de store overvejelser og så alligevel. Jeg håber at Manden bliver arbejdsprøvet, med henblik på at blive visiteret til flexjob - hans helbred kan ikke andet.

Blogmæssigt regner jeg med at fortætte i samme stil - jeg elsker stadig at lave mad og dele dem med dig. Fantisk er jeg også begyndt at synes om at fotograferer maden - noget der ellers overhovedet ikke har tiltalt mig. Det kan nok osse godt ses på mine billeder fra bloggens begyndelse. Men de bliver skiftet ud løbende, som jeg får lavet retterne igen.

Derudover bliver 2017 måske året, hvor jeg får flyttet bloggen til mit eget domæne - som jeg faktisk allerede ejer 😝 Men tanken om hvor besværligt det er, har ikke fået mig til at gøre det endnu.

Jobmæssigt glæder jeg mig først og fremmest til at starte igen. Til at komme igang, til at gense Chefen, hans søde hustru og selvfølgelig alle de søde mennesker som kommer der også.
Og selvfølgelig også møde alle Mulerne igen - lære dem endnu bedre at kende, men også møde de nye Muler, som jeg allerede nu ved at der kommer nogle stykker af.

Ellers glæder jeg mig til at være sammen med min familie og venner - specielt ser jeg fremtil at tilbringe mange timer med en side af familien, hvor vi ikke har haft kontakt i alt for mange år.

Sidst men ikke mindst TAK til dig for at du læser med, det betyder utrolig meget for mig. Uden dig ville dette blot være min private opskriftsamling og dagbog. Så hvert "like", sidevisning og kommentarer gør mig glad - TAK 💗


De kærligste hilsner Låvise

4 kommentarer:

  1. Dejligt med mange positive ting at tænke tilbage på :) Og superflot dessert! Mht. dit spørgsmål så synes jeg, at du skal gøre, hvad du selv mest har lyst til. Jeg er sikker på, at der nok skal være mange, som vil synes, det er interessant at følge, og uanset om man er på kur eller ej, er det jo altid dejligt med ny inspiration :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde <3
      Ja inspiration kan vi altid bruge, men jeg har besluttet mig for at give det et forsøg og så må vi jo se om det kommer til at fungere knus

      Slet
  2. Hej Låvise Sikke dejlig læsning! Jeg er jo ny som blogger og syntes faktisk der er mange udfordringer i 'blogverden' - men jeg syntes det giver energi og jeg glædes over alt det gode jeg oplever. Jeg syntes du skal finde ud af om det giver dig energi, at skrive - hvis det gør det - så skriver du😉😍!!! mange hilsner Dorthe😘

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe tusind tak <3
      Velkommen i blogverdnen, jeg følger dig jo allerede med de skønne sager du kommer med, men ja der er rigtig mange udfordringer det vil jeg gide dig ret i - jeg har besluttet mig for at give det et forsøg, blandt andet for at jeg også selv kan kigge tilbage på. Tak for at du kigger med knus

      Slet