fredag den 6. januar 2017

Mest læste opskrifter 2016

Jeg synes det kunne være sjovt med en lille countdown over de mest læste opskrifter i 2016, men jeg er åbenbart bare sent på den med ALT i øjeblikket - se bare NYTÅRSINDLÆGGET fra forleden. Lad os ikke håbe "at være sent på den", bliver et gennemgående tema for 2017. I så fald har du tilladelse til at slå mig hårdt oven i hovedet 😝 

Men grunden til du ikke fik dette indlæg igår, som jeg egentlig havde planlagt, var fordi jeg var ude og motionere Veninden, Refur og Asdur. Vi var på en skøn 2 timers ridetur rundt i området. Det var så smukt vejr, men brrrrrrhhhh hvor var det koldt. Så da jeg kom hjem, røg jeg direkte i et varmt bad, derefter under dynen på sofaen og faktisk så gik der ikke længe inden jeg måtte overgive mig og gå i seng, for al den friske luft gik da lige i øjnene 😝


På 10. pladsen finder vi disse skønne vafler, som vi fik sidste januar da vi atter engang gav 5:2 en chance. De smager nu iøvrigt osse fantastisk i en ganske almindelig kost. Tror da snart vi skal have dem igen. 


På 9. pladsen har vi intet mindre end en lækker dessert. Normalt laves den med æbler, men jeg havde længe ønsket at prøve denne her udgave.


På 8. pladsen hopper dette aftensmåltid ind. Den har nærmest været en landeplage for et par somre siden og alle, undtagen mig, 
fik den afprøvet der. 2016 blev året hvor det blev afprøvet i Casa Fangel. 


På 7. pladsen blev min første gang med røde linser. 
En god spicy vegetarisk ret, med en klat kølende cremefraiche.


På 6. pladsen finder vi endnu en Facebook-plage 😝 
Men en rigtig god, sund og mættende en af slagsen. Jeg tror, der er blevet bagt rigtig til madpakkerne rundt om i mange af de danske hjem. 


På 5. pladsen finder vi en "basse". Altså sådan en sag som vi finder hos bageren. En kage som jeg ikke kendte i forvejen, men nøj den var god - godt fyldt med hjemmekogt creme - mums.


På 4. pladsen finder vi en rigtig STOP-MADSPILD-ret.


På 3. pladsen har vi en sundere udgave af en marmelade. 
Den er lavet uden sukker og stivelse til jævning.


På 2. pladsen har vi en ægte klassiker, 
som det faktisk meget snart er tid til at lave igen.


På 1. pladsen har vi en kage 💗 
Igen en af tingene der blev ved med at dukke op i mit newsfeed på facebook og så måtte den jo prøves - nomme nom siger jeg bare. Har du ikke allerede prøvet den, så er det en MUST-TRY kage i år 2017.


Tak for at du kigger med på min lille nedtælling, måske der er stemning for et indlæg med "mindst læste" og/eller "mest oversete" opskrifter fra året 2016 ???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar