lørdag den 7. januar 2017

Sensekost - dagbog 1

Min første sensedag var mandag den 2. januar. Måske spøger du om hvorfor du så får indlægget så længe efter ??

Jo, ser du - jeg har gjort mig OVERVEJELSER om jeg overhovedet skulle poste mine måltider, men efter lidt tænkning, er jeg blevet enig med mig selv om at jeg giver det et forsøg. Det er godt at kunne kigge tilbage på, men måske du eller andre også kan finde inspiration i hvad jeg spiser.

Derudover ville jeg gerne lige afprøve konceptet først, så har jeg også haft et par dage til at sætte mig ordentlig ind i principperne. Jeg kan allerede nu se at de første dage er der ting som stikker ud, men det er kun godt, det er jo det vi lærer af.

Men lad mig vise hvad jeg spiste på min første sensedag:




MORGEN: 
Rugbrød med spejlæg, gnavegrønt og peberfrugt med hvidløgsost.

HF 1 – 2: Peberfrugt, tomat, agurk
HF 3: 2 x spejlæg
HF 4: Rugbrød
FEDT: Olie til stegning, smør på brød, hvidløgsost
DRESSING: -
MÆLK:  -
SMAG: Engelsk sauce, salt, peber



FROKOST:
Rugbrød smurt med remoulade, samt blandet salat med nøddedrys.

HF 1 – 2: Blandet ”reste” salat fra nytår
HF 3: Oksefilet
HF 4: Rugbrød
FEDT: Remoulade, 2x hasselnød
DRESSING: Thousand Island – ikke sensevenlig men en rest fra nytår - der skulle spises.
MÆLK: -
SMAG: -




AFTEN: 
Hvidkål salat med rejer

HF 1 – 2: Hvidkål, iceberg, tomat, agurk, peberfrugt
HF 3: Rejer
HF 4: -, istedet ½ x ekstra rejer + ekstra grønt
FEDT: Avokado
DRESSING: Thousand Island – ikke sensevenlig men en rest fra nytår - der skulle spises.
MÆLK:  -
SMAG: Citron, salt og peber



Du kan se mit ind HER, hvor jeg kort fortæller om hvad sensekost er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar