søndag den 8. januar 2017

Sensekost - dagbog 2

Som jeg skrev IGÅR vidste jeg allerede efter de første par dage at der var grund til små ændringer i mine måltider. Og måske jeg også lige skulle fortælle dig hvilke tanker jeg har gjort mig,  så du evt. ikke falder i de samme huller.

I går spiste jeg f.eks. en masse iceberg salat, tomat og agurk. Disse grønsager fejler som udgangspunkt ingenting, men består mest af vand. Defor vil de heller ikke mætte dig så godt og længe som f.eks. kål, rødbeder, selleri og andre grove grønsager. MEN for der er jo et lille men. De holdt mig faktisk mæt gennem dagen - salatportionen til frokost var muligvis også til den store side. Plus at det var en rest fra nytåret som selvfølgelig ikke skulle i skraldespanden, men i maven.

Derudover er min mælkedressing både fra igår og til aftensmaden i dette indlæg en færdigkøbt udgave. Færdigkøbte kan sagtens bruges, men i min, er sukkerindholdet bare liiidt for højt, men igen en rest i køleskabet som skulle bruges. Og nu er den væk 😝


Men her får du mine måltider fra dag 2:



MORGEN:
Spejlæg med tomat, peberfrugt med hvidløgs-ost og græsk yoghurt med rugbrøds-mysli.

HF 1 – 2: Peberfrugt, tomat
HF 3: 2 x spejlæg
HF 4: Rugbrød
FEDT: Olie til stegning, hvidløgs-ost, hasselnødder
DRESSING: -
MÆLK: 2 dl. Græsk yoghurt
SMAG: Ketchup, engelsk sauce, timian, rosiner, salt og peber

HOW TO: Rugbrødet smuldres og ristes på en varm pande uden fedtstof. Nødderne hakkes groft og ristes med de sidste par minutter. Myslien afkøles, blandes med rosiner og kommes ovenpå yoghurten.




FROKOST:
Fiskefrikadeller på rugbrød, med hvidkåls-råkost.

HF 1 – 2: Hvidkål, gulerod
HF 3: 2 stk. fiskefrikadeller
HF 4: Rugbrød
FEDT: Remoulade, 2 x peanuts
DRESSING: -
MÆLK: -
SMAG: Citron





AFTEN:
Hvidkålsalat med rejer

HF 1 – 2: Hvidkål, gulerod, tomat, agurk
HF 3: Rejer
HF 4: -, i stedet ½ x ekstra rejer + ekstra grønt
FEDT: Avokado, peanuts
DRESSING: Thousand Island – ikke sensevenlig men en rest fra nytår - der skulle spises.
MÆLK: -
SMAG: Citron, salt og peber



Du kan se mit ind HER, hvor jeg kort fortæller om hvad sensekost er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar