fredag den 22. december 2017

Julekalenderens låge nummer 22 - Pistacienødde snitter

Glædelig 22. december 🎅🎄⛄

En toptunet kombination af en sej karamel-ish småkage, sammen med salt og peanuts - kan du forestille dig det ?? Hvis ikke så må du afsted i køkkenet med det samme, for disse er virkelig et MUST-TRY. Og ja selvfølgelig får du mig kun til at sige at alle mine opskrifter er fremragende, meeeen disse er bare lige en my bedre end alle de andre. Du kan godt fornemme at jeg er ret begejstret for dem ikk´😉

Men pas på, de kan blive vanedannende, de egner sig nemlig ikke kun til jul, de kan sagtens spises året rundt - jeg tror snart jeg skal lave dem igen 💗 



Pistacienødde snitter.
Ca. 45 stk.
100 g. Smør – blødt
1 st. Vanille
100 g. Sukker
150 g. Hvedemel
½ tsk. Natron
50 g. Saltede pistacienødder – uden skaller
30 g. Sirup – lys

PYNT:
Flagesalt

Vanillestangen flækkes og kornene skrabs ud, de gnides ud i en smule af sukkeret for at skille dem af.

Pistaciekernerne hakkes, der må gerne være lidt grove stykker imellem.

Alle ingredienserne vejes af og røres godt sammen. Er dejen ikke fugtig nok til at samle sig, kan du tilsætte en smule vand. Start med en ½ teskefuld.

Herefter rulles dejen til små pølser med en diameter på ca. 1½ cm. De lægges på en papirbeklædt bageplade og trykkes flade, evt. med en gaffel, ske eller bagsiden af din hånd.

Beregn god plads mellem stænglerne, da de flyder ud – jeg havde 4 på en plade. Herefter drysses de med en smule flagesalt.

Bages ved 175o i ca. 12 – 15 minutter. De skal blot lige blive gyldne.

Når de er færdige, skal de afkøle et øjeblik, hvorefter du skæres dem i skrå snitter på 2 cm. Afkøl dem på en rist og opbevar dem i en tætsluttende dåse.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: Dejen er rå
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar