torsdag den 21. december 2017

Julekalenderens låge nummer 21 - Valnøddestykker med citron

Glædelig 21. december 🎅🎄⛄

Endnu en af opskrifter jeg har glædet mig lidt ekstra til at dele med dig - måske fordi at de er røget på min favorit-småkage-liste 😇 Gode er de ihvertfald, med dejlig knas fra valnødderne og smagen af citron......total lækker kombination, som jeg virkelig håber du vil give et forsøg 💗 


Valnøddestykker med citron.
Ca. 45 stk.
50 g. Valnødder
100 g. Smør – blødt
75 g. Flormelis
1 stk. Æggeblomme
2 g. Citronskal – fint revet
125 g. Hvedemel

Start med at tage smørret ud fra køleskabet en times tid, før du skal bruge det.

Valnødderne hakkes fint – jeg brugte min minihakker.

Smør og flormelis piskes luftigt. Herefter tilsættes æggeblomme, citronskal, valnød og mel og dejen samles. Den pakkes ind i film og lægges på køl i et par timer, så dejen bliver fast.

Dejen rulles ud i stænger med en tykkelse på ca. 1 cm. De skæres i stykker á 2 cm. som sættes på en papirbeklædt bageplade.

Bages ved 175o i ca. 10 – 12 minutter, til de er let gyldne.

Herefter afkøles de på en bagerist og opbevares i en kagedåse




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: www.dk-kogebogen.dk
FRYSEEGNET: JA dejen er rå
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar