lørdag den 22. juni 2013

Ajvar marineret kylling.

For lidt tid siden, faldt jeg over et glas Ajvar i en nyåbnet Fakta, Og med sammen var der en klokke der ringede; jeg synes, at huske at jeg havde set det brugt i nogle tyrkiske opskrifter, så det måtte da bare med hjem.

Men så var det at min søde veninde Lærke varmt anbefalede det til marinade til kylling.


Ajvar marineret kylling.
3 per.
3 stk. Kyllingefilet
6 spsk. Græsk yoghurt
3 spsk. Ajvar
Salt
Peber
Der skæres en lomme ind i kyllingen, uden dog at skære den helt igennem, så den får en stor flade og derved en mere ens tykkelse. (se billede)
Herefter blandes yoghurten og Ajvar til en marinade og det kommes i en pose sammen med kyllingen. Lad det marinere nogle timer, gerne natten over. Drysses med salt og peber og steges på grillen eller en grillpande 2 - 3 minutter på hver side.

Jeg serverede det til en græsk salat med et twist - se opskriften her


Ingen kommentarer:

Send en kommentar