tirsdag den 25. juni 2013

Blåbær muffins.

Jeg har lavet blåbær muffins i dag. Jeg fandt en pose frosne bær, de trængte til at blive brugt.

Jeg fandt ud af, at det næste jeg skal have købt til maskinsamlingen, er en sprøjtepose. Den jeg havde, er åbenbart gået tabt. Så måtte da lige tænke kreativt et øjeblik -Det gør det meget nemmere at fordele dejen i formene. Også uden at der er dej over hele køkkenet  :O)


Blåbær muffins.

14 stk.
2 stk. Æg
2½ del. Mælk
120 g. Smør
100 g. Sukker
100 g. Farin
375 g. Hvedemel
4 tsk. Bagepulver
1 tsk. Salt
300 g. Blåbær
100 g. Hasselnødder, groft hakket


Æggene røres grundigt sammen med sukker, mælk og smør. Mel, salt og bagepulver blandes i en anden skål og vendes sammen med de våde ingredienser. Tilslut fordeles nødder og bær forsigtigt i dejen.
Dejen kommes i en sprøjtepose og sprøjtes ud i muffinsformene. De fyldes ca. 2/3, så er der plads til at de kan hæve under bagning.

Bages ved 2000 C i ca. 25 minutter.

KILDE: Inspiration fra www.muffinsopskrifter.dk + blandet med egne idéer.



 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar