torsdag den 18. juli 2013

Coleslaw med Iceberg & rygeost.

For mig er sommer er lige med rygeost. Så det er gerne en af de ingredienser køleskabet ofte indeholder i de lune måneder.

I øjeblikket bugner min mini-køkkenhave, af små spæde icebergblade. Og så var det jo at jeg gik i tænkeboks! Man måtte da kunne kombinere de to ting, så jeg tog udgangspunkt i min spids-coleslaw. Med rigtig godt resultat. Jeg ved ikke, hvorfor at jeg ikke, før har tænkt på at lave en sprød slaw af iceberg. Bestemt ikke sidste gang jeg har lavet den.

Og så var der jo en anledning til at vise min nye smukke porcelæn frem, som jeg har fået af min skønne moster :O))


Låvises coleslaw med iceberg og rygeost.
4 per.
½ stk. Iceberg, fintsnittet
1 stk. Rødløg, i små tern
3 spsk. Solsikkekerner
2 dl. Cremefraiche 18%
100 g. Rygeost, sødmælk
2 tsk. Hvid balsamico eddike
2 - 3 tsk. Peberrod, fintrevet
1 tsk. Dijonsennep
Salt
Peber
Sukker

Solsikkekernerne ristes på en pande uden fedtstof. Imens røres dressingen sammen og smages til med salt, peber, sukker. Herefter vendes den sammen med iceberg og løg. Lige inden servering, pyntes der med solsikkekerner.

Næste gang tror jeg dog, at jeg prøver at undlade peberroden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar