onsdag den 18. september 2013

Rod i mit hoved.

Idag har vi spist rester fra gårsdagens festmåltid; Mobber og mandens lillebror kiggede forbi. Det har passet mit helbred fint ikke at skulle stå i køkkenet idag, for jeg har nu gået en uges tid og været halvsløj og halvsyg. Men jeg tror, at det er min krop, der er i højeste beredskab, da jeg imorgen torsdag skal til 2. session i en angstterapigruppe, jeg er startet i. Og et at mine stresssymptomer "plejer" at være influenza-symptomer. MEN der er ingen kære mor. Jeg skal afsted. Det varer 2 timer, så må jeg være syg når jeg kommer hjem.

Det har egentlig ikke været min plan at mit "helbred" skulle ind over bloggen, for jeg synes, at det fylder rigeligt i min hverdag, så det her skulle være mit frirum for sygdom. Men når jeg nu lige har lettet lågt lidt, synes jeg jeg skylder Jer at fortælle, at jeg døjer med en god portion psykiske problemer. Bland andet angst, social-forbi og depression. Men som sagt, herinde gider jeg ikke være hende der med "hovedproblemerne", jeg vil hellere bare være Låvise, som elsker at lave mad, være kreativ og dele ud af sin viden.


Kylling i Karry med selleri & æble.
6 per.
1 kg. Kyllingefilet, i tern
300 g. Løg, i tern
4 fed Hvidløg, knust
300 g. Selleri, i tern
300 g, Æble, gerne syrligt, i tern
½ l. Piskefløde
½ - 3/4 l. Vand
1 spsk. Honning
2 stk. Hønse bouillon
25 g. Persille, hakket
Olie
Karry
Rød karrypasta
Chili
Salt
Peber
Maizena
Karryen brændes af i olie og grønsagerne svitses heri. Herefter tages de op og kødet svitses i en omgang nyt afbrændt karry.
Grønsagerne tilsættes, sammen med fløde, vand, bouillon og karry pasta. Skal nu småsimre til kyllingen er mør. Herefter jævnes retten med Maizena udrørt i lidt vand og smages til med krydderierne. Persille tilsættes inden servering.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar