lørdag den 11. januar 2014

5:2 Kuren - fastedag nr. 3.

I torsdags have vi vores 3. fastedag. Jeg havde igen et par kriser under vejs. Men jeg tror simpelthen, at det kan være psykisk hos mig. Fordi jeg har altid haft det på den måde, at når der har været nogle ting, som jeg ikke har måtte spise, f.eks. på forskellige kure og diæter, så hungre jeg efter dem.

Og det sammen med 5:2 Kuren, jeg føler småsult, næsten hele tiden. Men jeg kunne faktisk mærke i torsdags, at der var smule ændring  og sulten kom i bølger i stedet. Så jeg håber, at jo flere fastedage, jeg kommer igennem, at det bliver lettere for mig.

Fredag morgen, var det veje og måle dag. Der var det en uge, siden at vi havde haft vores første fastedag. Vi var begge meget spændte på resultatet.
Jeg havde tabt 2 kg. Og 3,5 cm. Og Manden havde tabt 1.1 kg. Så det har bare givet os endnu mere mod på at faste vider.
Så nu er det fastlagt, at vores fastedage, som udgangspunkt bliver mandag og torsdag.


Skinkesalat med rugbrød og peberfrugt:

MÅLTID 1:
35 g. Rugbrød (1 skive)           81 Kcal
50 g. Skinkestrimler                55 Kcal
50 g. Græsk yoghurt               30 Kcal
10 g. Løg                               5 kcal
100 g. Peberfrugt, rød             30 Kcal
"Gratis": Salt og peber
TOTAL:                                  201 Kcal        
Løgene og ca. 1/3 af peberfrugten skæres i fine tern. Begge dele blandes med skinken og yoghurten. Smages til med salt og peber.    
Salaten anrettes oven på rugbrødet, og resten af peberfrugten, ved siden af.
Jeg brugte Schulstads GROVE SOLSIKKE RUGBRØD, af den simpelt grund at jeg synes, det smager skønt, med de mange kerner i. Bruger du en anden slags brød, så husk at tjekke antallet af kalorier der er i.                


Scramled æg med grønsager og råkost:

MÅLTID 2:
SCRAMBLED ÆG
2 stk. Æg                               160 Kcal
50 g. Hytteost, 4 %              52 Kcal
40 g. Champignon                   9 Kcal
100 g. Tomat                         26 Kcal

RÅKOST:
50 g. Rødbede                        26 Kcal    
50 g. Appelsin                        24
TOTAL:                                 297 Kcal                          
"GRATIS": Salt og peber

Til de scrablede æg piskes æg, hytteost, salt og peber sammen. Tomaterne skæres i skiver.
Champignonerne renses, skæres i skiver og svitses på en varm pande uden fedtstof. Når de er tilberedte vejes de.
Æggemassen og tomaterne kommes på panden, stadig uden fedtstof, sammen med de afvejede champignon. Der røres i æggemassen, til den er stivnet.
Rødbederne skrælles og rives groft. Appelsinerne skrælles og skæres i filetter (altså alle hinder fjernes). Jeg skar filetterne på en tallerken, for at kunne bruge den efterladte saft, til at dryppe over rødbederne, som dressing.
Råkosten anrettes med rødkålen i bunden og appelsinfiletterne på toppen.



DAG TOTAL: 201 + 298 =        498 Kcal





INFO OM RETTEN:

INSPIRATION: Mine egne opskrifter

FRYSEEGNET: NEJ

SERVERES MED: -

TIPS & TRICKS: -

ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar