søndag den 23. februar 2014

Myslibarer.

Idag er det fire dage siden at vi var hos Dr. dyr med Micki. Og nu er han helt sig selv og på toppen igen. Det er fantastisk og vi er meget meget glade. Puuuhhh bare tanken om, at vi kunne ha' mistet ham. Det vil jeg simpelthen ikke tænke på.........


Jeg har mange gange leget med tanken, om at lave mine egne myslibarer. Der fåes mange gode ude i butikkerne, men jeg synes de er dyre. Og så synes jeg jo at det er sjovt at lave tingene selv. Jeg har bare brugt de kerner og nødder jeg synes bedst om: solsikke, græskar og hasselnødder. Jeg blandede tørrede tranebær med en pose gojibær som jeg fandt i skuffen.


Myslibarer.
Ca. 25 stk.
I ds. Kondenseret mælk, sødet
250 g. Havregryn
100 g. Tørrede frugt
125 g. Kerner
150 g. Nødder

Alle vejes af i en skål og blandes godt sammen. Dejen fordeles i en lille bradepande (20 x 30 cm.) beklæde med bagepapir. Og overfladen glattes.

Bages ved 130o i ca. 1 time.

Herefter afkøles den og skæres ud i passende stykker. Opbevares i en lufttæt dåse.


TIPS: Der kan sagtens tilsættes lidt hakket chokolade, kokosflager eller kokosmel.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Rema1000 reklame

FRYSEEGNET: NEJ

SERVERES MED: -

TIPS & TRICKS: -

ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar