onsdag den 20. august 2014

Nachos med kylling

Jeg er virkelig kommet bagud med at blogge. Jeg har stadig en masse liggende fra ferien, og også fra før ferien (gisp!!!) fra det der omtalte fordømte løsblad-opskrifts-rod jeg har fået lavet mig. MEN jeg har simpelthen taget dagen idag ud af kalenderen til at få styr på det, så X lige finger for, at det er det der sker ikk´. 

Men midt imellem opskrift-skrivning er der osse et Baby-Delle-Dyr, der skal holdes øje med. Og idag har han (indtil videre ??) kommet ind med jord i hele hovedet og alle folder, fordi han har fundet et muldvarpeskud. Efter rengøring og lidt længere tids stilhed, synes jeg det er på sin plads, at se hvad han nu laver. 

Og hvor finder jeg ham???? I mine rabarber.....altså ligesom i at r*ven er plantet lige oven i dem !!!! Syntes nok igår, at de var temmelig flade og med huller i bladene. Han vidst dog at den var helt gal, da moar fik ild i øjnene.
Mine jordbærplanter bærer stadig præg, af han har synes de var hyggelige at lege i......

Nå, men i skrivende stund ser han sådan her ud, det er med at nyde det, for det er ikke megen af hans tid der foregår sådan......Kan hunde have damp eller er det mon bare fordi han er en yderst aktiv hvalp?????






I ferien fik jeg pludselig cravings efter nachos, det er ellers ikke noget jeg ofte spiser, men meget hyggeligt at sidde og nipse af, mens man ser film.


Nachos med kylling.
2 per.
1 ps. Nachos chips (200 g.)
200 g. Kylling, tilberedt
Evt. Salsa sauce
1 ps. Rød cheddar, revet (175 g.)

PYNT: Syltede jalapenos

Chipsene kommes i et fad. Kyllingen skæres i mundrette stykker og kan vendes i lidt Salsa sauce, så den ikke bliver tør. Den fordeles henover chipsene og osten drysses over.

Gratineres ved 225o i ca. 10 minutter.

Pyntes med jalapenos – hvis man er til dem.


TIPS: Serveres med GROV GUACAMOLE, salsa sauce & cremefraiche




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION:
FRYSEEGNET: 
SERVERES MED:
TIPS & TRICKS:
ANDET: I stedet for kylling, kan nachos serveres uden kød, eller f.eks. med en rest CHILI CON CARNE

Ingen kommentarer:

Send en kommentar