søndag den 7. september 2014

Syltede rødløg

Henover sommeren har jeg set en del steder i blogland, at der er blevet syltet rødløg, så det måtte jeg selvfølgelig osse hellere få afprøvet. 
Og det blev en stor succes. Jeg startede med en mindre portion på 2 løg, men da den var væk på et par dage, var jeg hurtig igang med en ny portion.

Og de smager virkelig skønt, jeg har mest spist dem til rugbrødsmadder, men glæder mig allerede til vi skal have hjemmelavede burger i Casa Fangel, for tror de er helt fantastiske hertil.

Har du prøvet syltede rødløg????



Som topping ovenpå en leverpostej mad

Syltede rødløg.
2 store glas
1 kg rødløg
4 ½ dl. Lager eddike
4 ½ dl. Sukker
1 tsk. Salt
1 tsk. Peberkorn
Evt. Atamon

Løgene skrælles og skæres i stykker som du bedst kan lide dem. Mine er skåret i halve skiver. De kommes i sterile glas og eddiken koges op sammen med sukker, salt og peberkorn. Når den er i kog, hældes lagen hen over løgene og låget skrues på.
Lad dem stå til minimum næste dag, gerne lidt længere, hvis du kan lade dem være – jeg kan ikke :-P


TIPS:




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egne opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: ALT – på smørebrød, til hakkebøffer i burgers…u name it!
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar