søndag den 26. oktober 2014

Basilikum salt

Jeg har igen leget med min fine basilikum, for den trængte virkelig til at blive plukket lidt. Men sidste gang var projekt-OVNTØRRET-basilikum jo ikke særlig vellykket, så denne gang har jeg forsøgt mig med moder natur-metoden ;-)

Altså jeg har bare ladet det lufttørre, og da det jo ikke har været så megen sol og varme så tager det altså lidt længere tid end det gøre en varm sommer. Men prøv dig frem, det skal være HELT tørt inden du kommer det på glas.

Basilikumsalt.

450 g. Groft salt
125 g. Basilikum blade

Basilikumbladene ribbes af stænglerne, skylles og duppes tørre. Det kommes i blenderen sammen med saltet og blendes. 

Men når det er findelt, fordeles det på en bageplade eller lignende, gerne i et tyndt lag. Og så er det ellers bare at vente på at det tørre.

DAG 1.
DAG 4.
DAG 8.
DAG 15.
Jeg rodede lige mit igennem ca. en gang om dagen. Når det er HELT tørt, kan det blendes til fint pulver. Opbevares i tætsluttende glas.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar