mandag den 25. maj 2015

Smuk grøn ramsløgsmør

Jeg havde ellers bestemt mig for ikke at lave nye indlæg, før jeg var færdig med hele mit INGREDIENS-LISTE-INDELING-HALLØJ. Men jeg må nok indrømme at det er et liiiidt større arbejde end jeg først troede, selvom det er arbejde lige efter min ODC-hjerne :-P 

Så fordi min hjerne trænger til en pause, skal du da helt sikkert forkæles med en kryddersmør med sæsonens allerfineste urt.


Ramsløgsmør.

100 g. Smør
50 g. Ramsløg blade
1 – 1½ tsk. Citron - saft fra
Salt
Peber

Smørret tages ud af køleskabet 3 – 4 timer, før du skal røre bruge det.

Ramsløgsbladene skylles og dyppes tørre. Brug gerne stænglerne osse.

Smør og ramsløg kommes i minihakkeren og blendes til bladene er helt finthakkede. Smørret smages til med citronsaft, salt og peber.

Det rulles til en pølse i et stykke husholdningsfilm. Lægges tilbage i køleskabet, så det kan trække smag, men osse får at det bliver fast i konsistensen igen.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: På madbrød, i en bagekartoffel, på en bøf
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -
OPDATERET: April 2017

2 kommentarer: