lørdag den 2. maj 2015

Kokosis

Manden er blevet forkælet med denne uges weekendguf - han ELSKER nemlig kokosis. 

Vores sidste forsøg med at lave kokosis, gik ikke særlig godt. Men denne udgave er både godkendt, og ifølge ham, yderst fremragende - han udbrød flere gange undervejs: "Den er perfekt, du må ikke rette i opskriften" :-D 
Så ved man at man har lavet noget godt :-D

Kokosis pyntet med lidt GRANATÆBLESIRUP
Kokosis.
Ca. 1 liter
1 ds. Kondenseret mælk, sødet
1 stor ds. Kokosmælk (Ikke light)
2 dl. Piskefløde
1 dl. Mælk
1 nip Salt

Kokosmælk og kondenseret mælk røres sammen til en ensartede masse, mælk og piskefløde røres i, sammen med et lille nip salt.

Nu skal det på frost. Det kan enten indfryses i en form direkte i fryseren. Den kondenserede mælk skulle gøre at der ikke vil blive dannet iskrystaller, så egentligt burde det ikke være nødvendigt at røre i isen hver halve time.

Jeg frøs min i ismaskinen, den kørte ca. 50 minutter til den havde softice konsistens, så over i en plastbøtte og i fryseren

Tag den ud en halv times tid før servering, så får den, den bedste konsistens.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egne opskrift
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

4 kommentarer:

  1. Hej søde L
    Det lyder jo for nemt. De kan vi li' :-D
    Kokosmælken... er det den lille eller store dåse??

    SvarSlet
    Svar
    1. :-D Yep jeg ELSKER osse nemt

      Det er en stor dåse - den lille eksisterer vist ikk i min verden :-D

      Det bliver rettet fluks

      kram

      Slet
    2. Ha ha... godt så. Har du dåser på din blog, regner jeg med det er de store :-D

      Slet
    3. Fniiis det er så ok - men måske jeg bare skal se om jeg kan huske at nogle ting findes i flere størrelser :-D

      Slet