tirsdag den 12. januar 2016

Stegte rosenkål med bacon & løg

Altså jeg vil gerne indrømme at jeg er blevet ret vild med kål - i alle afskygninger. Men favoritterne denne vinter har helt klart været GRØNKÅL og ROSENKÅL.

Idag udvider vi rosenkål-repertoiret og du får opskriften på vores yndlings tilbehør fra december måned - tror vi nåede at få det 3 eller 4 gange i løbet af den måned alene, men det smager altså også bare skønt.

Jeg kunne forestille mig at retten sagtens ville kunne fungere endnu bedre ??  toppet med et syrligt æble og/eller krydrede kikærter. 



Stegte rosenkål med bacon & løg.
4 per.
1 kg. Rosenkål
400 g. Bacon
300 g. Løg
Salt
Peber

Rosenkålene renses, de yderste grimme blade fjernes, bunden skæres af og de halveres.

Bacon skæres i tern på ca. ½ x ½ cm. Løgene pilles og hakkes.

En pande varmes op og baconen steges heri til det er gyldent, løgene tilsættes og svitses med til de er bløde og lækre. Bacon/løg-blandingen tages af panden og er det nødvendigt tilsættes der en smule olie. Rosenkålene tilsættes og steges, under jævning omrøring i ca. 10 – 12 minutter. De skal stadig have bid.
Bacon/løg-blandingen tilsættes, retten varmes op og smages til med salt og peber.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar