mandag den 11. januar 2016

5:2 Kuren - fastedag A

Så er vi i fuld gang med 5:2 fastekuren igen :-D

Efter julens madorgier, slik-fade og hjemmebagte småkager trænger jeg virkelig til nedgang i sukker-indtaget og stigning af grønsagsindholdet.

Derudover sagde den nyindkøbte badevægt +10 kg., da jeg hoppede på den i sidste uge - det var dog ikke så slemt som jeg havde frygtet. For som jeg skrev IGÅR, så er det halvandet år siden sidst jeg var på vægten. Men Manden og jeg havde lovet hinanden at nu skulle det være, vi skulle igang igen. 

Vi valgte at afprøve om et enkelt måltid kunne fungere for os. Måske det er noget man skal træne sig op til - ingen af os var ihvertfald begejstret, så vi holder os for fremtiden til 2 måltider på fastedage.

Er du ny i 5:2 verdenen finder du mine tidligere opskrifter HER


Vegetarisk DAHL med skyr:

650 g. DAHL = 436
100 g. Skyr = 61

Dahl finder du opskriften på HER. Der finder du også mine udregninger af kalorieindholdet i retten. Lav gerne et stor portion når du er igang, så er der nem mad til frysren til andre fastedage.


Den kan serveres både varm og kold - min var rygende varm med en iskold klat skyr i og et persilledrys.


TOTAL: 497 Kcal                    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar