torsdag den 11. februar 2016

Champignonsuppe til 5:2 Kuren

Det er ikke mange faste måltider du har fået her på det sidste, men fakta er at vi faktisk har måtte stoppe med at faste. Den primære grund er at Mandens medicin, som han skal tage 3 gange dagligt, ikke fungere sammen med fasten. Han bliver nemlig rigtig dårlig, hvis han tager medicinen på tom mave.  

Og mig, kunne jeg ikke bare fortsætte alene ??? Jo det kunne jeg sagtens, men jeg er bare solidarisk :-P 
Ej, jeg må bare konstatere (for 3. gang) at jeg ikke fungere uden mad - jeg HADER de dage vi skal faste, jeg bliver sur, grumpy og der skal ikke særlig meget til at gøre mig tøsefornærmet.  Det har været et mareridt at komme igennem fastedagene.

Derfor har vi måtte kaste håndklædet i ringen og istedet finde en anden måde at få smidt de trængende kilo på. Jeg overvejer 16:8, som jo egentlig bare er en mild form for faste.
Men derudover bliver det også i form af at inkorporere mange flere grønsager i vores kost. Skæres ned på sukker og finde alternativer dertil, f.eks. er jeg blevet ret glad for Sukrin.

Men derfor skal du ikke snydes for de sidste par 5:2 retter og fastedage, jeg har liggende. Suppen her er faktisk rigtig god og en jeg sagtens ville lave igen. Selvom der kun er 23 kcal pr 100 gram i, mangler den bestemt ikke smag. Men det er en rigtig god idé at tilføje nogle gode proteiner, jeg har gjort det i form af kylling , men linser, bønner eller skyr ville også fungere.

Champignonsuppen med kylling og GRØNKÅLSVAFFEL on the side.
289 Kcal for dette måltid

Champignonsuppe til 5:2 Kuren.

1 spsk. Olie
1 stk. Porre
2 fed Hvidløg
600 g. Champignon
2 tern Grønsagsbouillon
1,5 l. Vand
50 g. Flødeost, naturel Buko
Salt

Svampene børstes fri for jord og er der rod på fjernes den. Bund og top på porren fjernes og den skæres i tynde ringe – disse vaskes godt under rindende vand. Hvidløget pilles og hakkes fint.

Olien varmes op i en gryde og porrerne svitses heri, sammen med hvidløg og svampe. Vand og bouillon hældes på og suppen bringes i kog. Lad den nu småsimre i 15 – 20 minutter til svampene er møre, hvorefter den blendes glat. Den bringes i kog, flødeosten tilsættes og suppen smages til med salt.

_____________________________________________________________________________________
Kcal udregning af champignonsuppe.

Olie 884 Kcal
Porre 37 Kcal
Hvidløg 160 Kcal
Champignon 22 Kcal
Grønsagsbouillon 251 Kcal
Flødeost, naturel, Buko 252 Kcal


11 g. Olie = 97
145 g. Porre = 54
5 g. Hvidløg = 8
543 g. Champignon = 119
20 g. Grønsagsbouillon = 50
50 g. Flødeost, Buko = 126
1,5 l. Vand = 0
Salt

Kcal total: 454                                     

Mængde total: 1970                                                           


(Kcal total : Mængde total x 100 =  pr 100 g)
454 : 1970 x 100 = 23 kcal pr 100 g.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: Kylling eller skyr
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar