lørdag den 19. marts 2016

Snackstænger med banan

Vi holder en stille rolig weekend her i Casa Fangel. Manden er nedlagt med sygdom, samt smerter i ryggen og jeg er så heldig at jeg har fået mig en lettere forstuvet ankel. Takket været min elskede Kampvogn :-P 

I torsdags var det tid til tjek hos Dyrlægen med begge drenge. Anne, vores søde dyrlæge, havde kun set billeder af Ejnar på Facebook, så nu var det til til at møde lækkerheden IRL. 

Vi tog afsted i god tid for så passede det med at vi kunne gå en lille tur inden, der er så dejlige omgivelser omkring hvor vores Dyrlæge bor. Da vi kommer tilbage kan Watson se at er er mennesker inde i klinikken og så får han travlt. Han hiver mig afsted, så jeg vrider om på den ene fod. 

Nå, men begge drenge blev vaccineret, vejet og tjekket. Og de var (selvfølgelig) begge fine, Ejnar må dog godt lige tabe sig en smule. En ting vi egentlig godt vidste. Men det skal nok komme når vejret bliver varmer og han begynder at komme noget mere ud at gå sammen med Watson og jeg.
Men jeg er så optaget af drengene under besøget, at jeg faktisk først opdager at jeg har ondt i foden, da vi er på vej hjem igen :-P

Så du kan næsten regne ud at jeg har tilbragt de sidste par dage med benet oppe. Heldigvis er det kun en meget let forstuvning/-vridning for den er allerede meget i bedring. Og egentlig så priser jeg mig bare lykkelig for at jeg har en hund der elsker at komme til dyrlægen. Men de er nu osse helt fantastiske <3

Snackstænger med banan.
20 stk.
300 g. Banan – uden skræl
1 stk. Æg (L)
250 g. Havregryn
50 g. Sesamfrø
50 g. Chiafrø
100 g. Mandler
100 g. Figner, tørrede

Evt. 75 g. Mørk chokolade

Stænglerne fjernes på fignerne og de skæres i mindre stykker. De røres sammen med de øvrige ingredienser og dejen fordeles i en papirbeklædt form på ca. 15 x 20 cm.

Bages ved 150o i ca. 20 minutter. 

Herefter afkøles de og skæres i passende stykker. Og kan evt. dekorers med smeltet chokolade.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: ??
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar