tirsdag den 31. maj 2016

Couscousvafler med cheddar

Så har jeg igen haft gang i min FØDSELSDAGSGAVE, jeg er simpelthen SÅ glad for den. 

Snack collectionen (som endnu ikke har et navn) blev brugt til at trylle en rest couscous om til en omgang vafler. 

Vaflerne blev toppet med salat og grønsager - lige hvad grønsags skuffen indeholdt. Stegt og godt krydret hakket oksekød og tilslut toppet med en lækker CREMEFRAICHE DRESSING.

Der var en enkelt firkant til overs, den spiste jeg som natmad med lidt gravad laks på - uhhhmmm det var (også) et hit :-D


Couscousvafler med cheddar.
3 stk.
300 g. Couscous - tilberedt og afkølet
3 stk. Æg (L)
75 g. Cheddar, revet
20 g. Hvedemel
½ dl. Mælk
Salt
Peber
Friske krydderurter – jeg brugte oregano & timian

Couscousene piskes igennem for at gøre dem løse. Æg og cheddar tilsættes og piskes ud i grynene. Mel og mælk tilsættes tilslut sammen med urter, salt og peber. Og det hele piskes godt sammen til det har en jævn konsistens.

Vaflerne bages sprøde og gyldne - brug pladen til "belgiske vafler". 




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar