søndag den 14. august 2016

Pasta i tomatdressing

For en del år siden, kunne man i supermarkederne købe en pastasalat i en tomatiseret dressing med majskerner i. Dog fandtes den kun på hylderne en gang imellem. Nå, men denne pastasalat var en af Mandens yndlings - faktisk så spiste han den som pålæg på en franskbrøds mad (Ja, der er så meget jeg ikke forstår :-D ) 

Men Mandens elskede pastasalat kan simpelthen ikke fåes mere, så en dag da jeg stod med en rest kogt pasta, kom jeg til den konklusion at jeg kunne jo forsøge mig frem. Men jeg anede ikke hvad der var i den originale (udover en helt masse E-numre :-P) så det blev bare sådan lige hvad jeg synes der skulle i.

Da jeg synes den var færdig og Manden skulle smage den til, blev han noget så skuffet, Faktisk så skuffet at den røg i skammekrog i køleskabet et par dage, hvorefter sulten åbenbart vandt og pastasalaten blev spist :-D 

Og da jeg forsigtigt spurgte ind til den, så smagte den faktisk ret godt, selvfølgelig slet ikke som den perfekte færdigkøbte, men så godt at den godt måtte komme herind :-D

Du kan spise den som opskriften foreskriver, men du kan sagtens osse supplere den med en masse lækre sprøde grønsager. Brug den som tilbehør eller på et buffetbord vil den også gøre sig godt.


Pasta i tomatdressing.
2 - 3 per.
150 g. Pasta, tørret

DRESSING:
40 g. Tomatpure
1 dl. Olie – jeg brugte raps
1 spsk. Hvidvins eddike
1 tsk. LØGPULVER
1 tsk. Oregano
Salt
Peber

Pastaen koges efter anvisningen på emballagen i vand tilsat rigeligt salt. Herefter afkøles de.

Alle ingredienserne til dressingen piskes sammen og hældes over den kolde pasta. Salaten smages til med salt og peber og må meget gerne trække et par timer inden servering.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar