lørdag den 19. november 2016

Grønkålsalat med selleri & æble

Det er en meget glad madblogger der skriver indlæg til dig idag, for denne salat-råkost ting er noget af det bedste jeg nogensinde har lavet. Og ja, jeg ved godt at jeg i en grønkålsrus før har sagt at jeg har opfundet verdens bedste GRØNKÅLSALAT - den var altså osse god, men denne er altså lige en tand bedre. Med mindre man godt må have tre verdens bedste grønkålsalater - må man det ???? 😝😝




Grønkålsalat med selleri & æble.
Ca. 4 per.
85 g. Grønkål – renset vægt
400 g. Knoldselleri
3 – 4 stk. Æbler – syrlige

DRESSING:
200 g. Cremefraiche 18 %
1 spsk. Citron saft
½ tsk. Akacie honning
Salt
Peber

Grønkålen skylles godt, gerne i flere hold koldt vand. Herefter tørres den – jeg brugte først min salatslynge og bagefter duppede jeg den tørt i et rent viskestykke – den skal være helt tør, da dressingen ellers vil blive vandet.

 

De grove ribbe fjernes på kålen, inden den hakkes fint.

Knoldsellerien skrælles og rives groft.

Æblerne skylles, deles i kvarte og kernehusene fjernes. Æblerne skæres i små tern på ca. ½ x 1 cm.

Cremefraichen vendes forsigtigt sammen med kål, selleri og æble. Den smages til med honning, citron, salt og peber.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar