søndag den 14. januar 2018

Hytteostvafler

Vi er nået midt i januar måned og nu har jeg virkelig sukker-abstinenser. Så derfor har jeg bestemt at nu det er på tide at vi skal have lidt sødt - fortjener vi ikke det ?? 

Og skal du have en grund til at skynde dig at lave dem, så er det vist nok noget med at Danmark spiller håndbold i aften. Der ville disse vafler altså passe ret godt ind, som en lækker lille snack, imens der kigges bold. Spis dem som de er, eller spis dem med det tilbehør, som du plejer til dine pandekager. Det kunne være is og/eller syltetøj.


Hytteostvafler.
18 små tern
300 g. Hvedemel
2 tsk. Bagepulver
1 st. Vanille
50 g. Sukker
1 tsk. Salt
300 g. Cremefraiche 9 %
250 g. Hytteost 4 %
4 stk. Æg (M/L)
100 g Smør

Smørret smeltes og afkøles til det er lillerfinger lunt.

Vanillestangen flækkes og kornene skrabes ud. De gnides ud i en smule af sukkeret for at skille dem af.

Mel, bagepulver og salt sigtes ned i en skål. Vanillesukkeret tilsættes og det hele røres sammen.

I en røreskål blandes cremefraiche, hytteost og æg. Melblandingen kommes i af et par gange og der piskes godt mellem hver. Tilslut røres smørret i.

Vaffeljernet (jeg brugte mine plader til belgiske vafler) varmes op og gives et pust fedtspray, inden dejen fordeles deri. Du skal bruge ca. ¾ - 1 dl. dej pr. vaffel. De bages gyldne, ca. 2 – 3 minutter. Sådan fortsætter du, til der ikke er mere dej.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED:
TIPS & TRICKS: -
ANDET:  -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar