torsdag den 29. november 2018

Gratineret tortellini med oksekød

Kønt bliver det aldrig, men bare det så smager godt - og det gør det. Egentlig er det jo bare lasagne i nye klæder, men det er lige så nemt at lave som lasagnen. 
Serveret med en skøn råkost, noget lækkert brød og vupti vi havde mad til 3 dage - så bliver det ikke nemmere. Og det kan vi jo alle bruge i denne travle juletid 😊 


Gratineret tortellini med oksekød.
6 per.
500 g. Hakket oksekød
2 spsk. Olie – til stegning
1 ps. Pastagrønt fra ”Nemt & lækkert”*
1 ps. Chili con carne blanding fra ”Nemt & lækkert”**
2 ds. Hakket tomat
8 dl. Vand
2 dl. Mælk
2 – 3 spsk. Ketchup
Paprika
Spidskommen - stødt
Koriander – stødt
Oregano - tørret
Salt
Peber
500 g. Tortellini – den friske, min havde en kogetid på 7 min.
200 g. Revet ost
50 g Parmesan

Olien varmes op i en gryde og oksekødet svitses heri. Når det er godt brunet, tilsættes grønsagerne, som svitses med. Dåserne med tomat, vand og mælk tilsættes, låget lægges på og det bringes i kog. Saucen smages til med krydderierne og pastaerne vendes i saucen. Låget lægget på og blusset slukkes. Lad gryden stå derpå i ca. 20 – 25 minutter, til pastaerne er næsten færdigtilberedte. Rør gerne et par gange i gryden undervejs.

Herefter fordeles pastasaucen i et fad, parmesanen rives fint og fordeles ovenpå sammen med den revne ost.

Gratineres ved 200o i ca. 20 – 25 minutter, til osten er gylden.


* Hvis du ikke kan fremskaffe en pose med "Pastagrønt", som jeg har brugt, kan du i stedet bruge 500 gram af andre pasta-venlige grønsager. I min blanding var der tomat, løg, peberfrugt, hvidløg og oregano.

** Hvis du ikke kan fremskaffe en pose "Chili con carne blanding", som jeg har brugt, kan du i stedet bruge 450 gram af andre mexicansk inspireret grønsager. I min blanding var der tomat, peberfrugt, løg, majs, kidney bønner, hvidløg, paprika, spidskommen, koriander, oregano og timian.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: Salat og brød
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar