lørdag den 15. december 2018

Julekalenderens låge nummer 15 - Honning mandler

Glædelig 15. december 🎅🎄⛄

Hvad byder du uventede gæster ?? Altså udover kaffe 😃 Idag får du opskriften på en oplagt snack dertil. De tager ingen tid at lave, max 15 minutter, så er de klar. 

Udover som snack, i madpakken eller til den hurtige sult, egner de sig også rigtig godt til topping på salater. Det har jeg blandt andet brugt dem til.

Jeg har været forbi VALDEMARSRO for inspiration til denne opskrift, hvis du ikke kender Ann-Christine, der er kvinden bag bloggen, kan jeg kun anbefale dig at læse med derinde. Hun laver ret lækre ting 💗


Honning mandler.

150 g. Mandler

1 spsk. Honning – jeg brugte Akacie
1 spsk. Vand
1 tsk. Flage salt - jeg brugte Maldon sea salt

Mandlerne ristes gyldne på en varm pande uden fedtstof.

Panden tages af varmen ca.30 sekunder, hvorefter honning og vand tilsættes. Der røres rundt og panden kommes tilbage over varmen. Det er vigtigt at du rører rundt indtil vandet er fordampet.

Mandlerne hældes på et stykke bagepapir og skilles ad med et par gafler. De drysses med salt og afkøles.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Valdemarsro
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: Snack eller salater
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar