torsdag den 24. januar 2019

Havregrødsmuffins med æble, mandler & chokolade

I lørdags var fire rideveninder og jeg på hesteryg til standen. Det var en skøn tur - dog tåget, lidt blæsende og en smule køligt, men en virkelig sjov oplevelse med masser af galop i vandkanten, så længe Noi (min mule) gad. Da han havde fået nok, satte han alle 4 ben i jorden og rokkede sig ikke ud af stedet, indtil de andre osse var klar til at skulle hjem - Altså, hvor jeg elsker den hest for alle hans tosserier 😆

Det var en længere tur på over 20 km., så for alles skyld havde vi indlagt en lille pause, hvor hestene slappede af, imens vi drak noget varmt og spiste en lille snack. Derfor havde jeg fredag været i køkkenet og bagt disse. 

Pigerne var begejstret, de mætter, smager godt og virker syndige uden at være det.

Jag har taget udgangspunkt i mine tidligere udgaver af havregrødsmuffins. Dem kan du se HER, HER og HER


Havregrødsmuffins med æble, mandler & chokolade.
12 stk.
200 g. Æble – renset vægt
2 stk. Æg (M/L)
3 dl. Vand
300 g. Havregryn
2 tsk. Vanillesukker
2 ½ tsk. Bagepulver
1 nip Fint salt
60 g. Akacie honning
50 g. Mandler
100 g. Mørk chokolade

Æblerne rives groft. Chokolade og mandler hakkes groft.

Æg, vand og æble røres sammen. Havregryn tilsættes, sammen med vanillesukker, bagepulver, salt og honning. Det røres godt sammen og stilles til side i 5 minutter, så grynene kan suge lidt af væsken. Chokolade og mandler vendes i tilslut.

Dejen fordeles i muffins forme – det skal være dem i kraftigt papir. Jeg vejede alle mine af og havde ca. 95 gram i hver.

Bages ved 180o i ca. 25 minutter.

De afkøles på en bagerist.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar