mandag den 4. november 2019

Kålsalat med perlespelt

Jeg elsker at udtænke nye salater. Det har du sikkert allerede opdaget, for jeg har virkelig mange her på bloggen 😝 Hvis du ikke allerede har set min samling, kan du finde dem HER

Nå, men dagens salat er nok en af de bedste jeg nogensinde har lavet. Smukt at se på, sprød med forskellige smage og teksturer - den skal vist snart på menuen igen 💗

Og er du ikke til figner, undlader du dem bare, eller kommer noget andet tørret frugt i som du holder af.


Kålsalat med perlespelt.
4 per.
2 dl. Perlespelt
1 tern Hønsebouillon
75 g. Grønkål – renset vægt
125 g. Rødkål
250 g. Æble – jeg brugte Ingrid Marie
50 g. Rødløg
100 g. Figner – tørrede

DRESSING:
3 spsk. Olie – jeg brugte raps
2 spsk. Citronsaft
1 spsk. Akacie honning
Salt
Peber

Start med:
Perlespelten koges i vandt tilsat en hønsebouillon tern og rigeligt salt. Tjek emballagen for kogetid.

Herefter hældes vandet fra og de afkøles.

Imens klargøres grønsagerne:
Den grove stilk i midten af grønkålen fjernes og kålen skylles godt og slynges tør. Herefter hakkes det. Rødkålen snittes fint. Og kernehuset på æblerne fjernes og frugtkødet skæres i små tern. Løget pilles og hakkes fint. På fignerne fjernes stilken og de skæres i tern.

Til dressingen piskes alle ingredienserne sammen.

Perlespelt, grønsager, frugt og dressing vendes sammen og smages til.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar