onsdag den 11. december 2019

Julekalenderens låge nummer 11 - Mandelsmåkager med karamelchokolade

Glædelig 11. december 🎅🎄⛄

Nogle gange er forstillingen om smagen altså meget bedre end resultatet - kender du det?? 

Det var sådan jeg havde med disse småkager, da de var færdigbagte 😒  De var slet ikke som jeg havde forventet, hverken udseende- eller smagsmæssigt. Mega øv, men jeg prøver altid at redde resultatet istedet for bare at kassere. Så med lidt Gold chokolade og sukkerpynt, så var den hjemme. Derfor får du en dejlig mandelsmåkage med karamelchokolade, den er endt ud i perfekt sødme, samt noget at tygge i 💗

Mandelsmåkager med karamelchokolade.
Ca. 45 stk.
7 stk. Æggeblommer**
125 g. Sukker
200 g. Mandler
1 tsk. Bagepulver
1 nip Salt
25 g. Hvedemel

PYNT:
100 g. Karamel chokolade – jeg bruger Gold fra Callebaut
Sukkerpynt hjerter

Mandlerne blendes til helt fint mel. Det kommes i en skål og blandes sammen med mel, salt, bagepulver og sukker. Tilslut tilsættes æggeblommerne og dejen samles.

Dejen sættes i små klatter på en papirbeklædt bageplade.

Bages ved 200o i ca. 10 – 12 minutter, de skal være let gyldne.

Herefter afkøles de.

Når de er helt kolde, lægges de på et stykke bagepapir. Chokoladen smeltes, kommes i en lille sprøjtepose og fordeles over kagerne. Når det er tørret opbevares de i kagedåser.


** Jeg havde æggeblommer til overs fra forskellige småkager til julekalenderen, men har du ikke det, kan du i stedet bruge 2 stk. æg.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Vesthimmerland.dk
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar