mandag den 23. marts 2020

Madroulade med kebab

I disse mærkelige Coroner tider, sker der forandringer alle steder. Også her i Casa Fangel. Jeg laver jo mad til skolebørn i mit nye job, og derfor er jeg er gået ned i tid, til 2 timer. Men hellere det og så have et job at vende tilbage til. 
Manden arbejder som flexjobber i et køkken på et bosted og skal derfor stadig på arbejde, men de har heller ikke så meget at lave som de plejer.

Herhjemme har jeg ikke problemer med at få tiden til at gå, jeg elsker mit eget selskab og det gør mig ingenting "bare" at være hjemme - men det var nu helt rart at se kollegaerne i fredag - jeg havde savnet dem 💗 

Jeg har sat mig for at jeg hver dag, SKAL lave lidt fornuftige ting. Her tænker jeg på rengøring og ting jeg ikke normalt lige får fixet - jeg HAR lavet en liste over hvad jeg kan lave 😂 Derudover bruger jeg tiden på at udvikle nye opskrifter, desværre bruger jeg også rigtig meget tid på at tjekke internettet igennem, om der er nogen der har "lånt" mine blog-billeder. Billeder du finder på nettet er oftest omfattet af loven om ophavsret og du må ikke bare bruge dem som dine egne.

Dagens opskrift er en sundere omgang fastfood, som er nem at lave og børnene vil sikkert også synes det er sjovt at være med i køkkenet.

Madroulade med kebab.
Ca. 5 per.
BUND:
6 stk. Æg (M/L)
500 g. Græsk yoghurt – andre mælkeprodukter kan sagtens bruges
50 g. Hvedemel
200 g. Revet ost
6 g. Salt
Peber

FYLD:
½ stk. Iceberg
200 g. Tomater
1 stk. Agurk
500 g. Kebab

DRESSING:
250 g. Græsk Yoghurt 10%
3 fed Hvidløg
½ bdt. Purløg
½ tsk. Akacie honning
1 ½ tsk. LØGPULVER
1 tsk. Oregano - tørret
Salt
Peber

Start med bunden:
Æg, tykmælk, mel og krydderier piskes sammen. Osten tilsættes røres ud i æggeblandingen.

En bageplade fra din ovn beklædes med bagepapir, lad gerne noget papir stikke ud over kanterne. Dejen hældes i.

Bages ved 200o i ca. 20 – 25 minutter, til den er gylden og fast.

Imens:
Snittes salaten fint, tomater og agurk skæres i små tern.

Og til dressingen pilles og presses hvidløget ned i yoghurten. Purløget snittes fint, krydderier tilsættes, sammen med honning og det hele røres sammen, inden det smages til.

Kebabben varmes, evt. i ovnen når bunden bages.

Samling:
Når bunden er bagt, tages den ud af ovnen og bagepapiret listes forsigtigt over på køkkenbordet. Et rent stykke bagepapir lægges ovenpå, sammen med bunden af en bageplade eller skærebræt. Og så vender du den om. Lægger den tilbage på bordet, fjerner bagepladen så bunden ligger på det rene bagepapir.

Papiret som bunden er bagt på fjernes. Halvdelen af dressingen fordeles på bunden og smøres ud. Salat, tomat og agurk fordeles ovenpå dressingen, inden kebab og tilslut afsluttes der med den sidste dressing.

Rouladen lægges over på serveringsfadet, stadig med hjælp af papiret. Sammenfoldningen skal vende nedad, inden du fjerner papiret.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: Evt. mere salat og dressing
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar