søndag den 26. juli 2020

Farsfad med røsti-top.


Jeg må komme med en indrømmelse 😇 men jeg følger altså ikke altid mine egne MADPLANER 100 % - sorry, men det er altså sandt. Og hvis jeg nu ikke gjorde det, så kunne jeg jo aldrig lave nye opskrifter 😉😆 Så igår brød jeg planen og vi fik dette dejlige nemme og ret lækre hverdagsfad. Det er en af de gode retter, hvor ALT tilberedes i samme fad.

Vi fik bearnaise sauce og en TOMATSALAT til.


Farsfad med røsti-top – alt-i-et-fad.
4 per.
FARS:
500 g. Hakket svinekød
300 g. Løg
250 g. Peberfrugt
2 fed Hvidløg
2 stk. Æg (M/L)
50 g. Hvedemel
1 dl. Vand
8 g. Salt
Peber

TOP:
1 kg. Kartofler
2 spsk. Olie
Salt
Peber

Løg og hvidløg pilles og hakkes fint. Peberfrugten halveres, de hvide hinder, kerner og frøstolen fjernes, inden de skæres i tern.

Kød, løg, hvidløg og peberfrugt kommes i røreskålen. Det røres sammen med æg, salt, peber og mel. Og tilslut justeres farsen med vandet.

Et fad (Ca. 20 x 30 cm.) smørers og farsen fordeles i bunden i et jævnt lag.

Kartoflerne skrælles og rives groft – jeg bruge min foodprocessor. De skylles og knues fri for væske, inden de fordeles ovenpå farsen. Der krydres med salt og peber og dryppes med olie.

Bages ved 200o i ca. 45 minutter. Farsen skal være gennemstegt og kartoflerne møre & gyldne.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Dagens tallerken.dk
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: Bearnaisesauce & tomatsalat
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar