søndag den 4. december 2022

Glædelig 2. søndag i advent - Chokolade med brunkage marcipan

 

Glædelig 2. søndag i advent 🎅🎄⛄


Små fine nissehuer fyldt med det lækreste julede marcipan.



Brunkage marcipan.
Ca. 1 form.
125 g. Marcipan – Ren rå
20 g. Glukose sirup
½ tsk. Kanel – stødt
1/8 tsk. Nellike – stødt
¼ tsk. Kardemomme – stødt
 
Dagen før støbes chokoladeskallerne, jeg brugte Callebaut 823, mælk.
 
Marcipan, glukose og krydderier blandes sammen til en ensartet masse. Det fordeles forsigtigt i skallerne. Husk der skal være 2 – 3 mm. til lukning af bunden. Og dette kan gøres med det samme.
 
 


INFO OM CHOKOLADEN:
CHOKOLADE SKAL: Mælk (Callebaut 823)
CHOKOLADE BUND: Mælk (Callebaut 823)
FYLD FRYSEEGNET: JA
SVÆRHEDSGRAD:  NEM
FORM: CW1926 The Juicer, Kan indeholde ca. 12 g.
FARVE: Hvid R&R, Rød pulver fra R&R + OM sølv glimmer
 
INSPIRATION: Min opskrift
MIN VURDERING: Dejlig julet smag, er tilpas i krydring. Husk gummihandsker for at højne hygiejnen.



3 kommentarer:

  1. Hej Louise. Kan jeg bruge brunkagekrydderi og komme i marcipanen?? Lyder så lækkert og skønne fyld du laver 🎅🎄😄

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina Tusind tak <3 Ja det kan du sagtens bruge, vil tro der skal en teskefuld i. Glædelig jul

      Slet
    2. Men du skal lige sørge for at der ingen hævemidler er i brunkagekrydderi, det er jeg nemlig sikker på at du vil kunne smage :-P

      Slet