fredag den 20. september 2013

Kerne knækbrød.

Ja, disse blev min aftensmad igår, for jeg havde bare en RIGTIG dårlig dag. Jeg er helt sikker på, at det hænger sammen med 2. session i angstgruppe terapi. Men det gør det ikke mindre træls.

Manden havde en kammerat på besøg, så de hyggede sig med film.
Jeg valgte at gå i køkkenet for at få "raset" ud, ellers var jeg vist bare gået i seng, så alt andet var det da bedre at få lidt ud af dagen. Jeg lavede en omgang nye SYLTEDE RØDBEDER, da jeg havde en masse lage tilovers fra ASIERNE , og så disse knækbrød. Jeg tog udgangspunk  SVANSØ's opskrift og lavede så lidt små ændringer. Jeg har en enkelt gang før lavet knækbrød og synes det de hurtigt blev for olierede/fedtede, så jeg skar en ½ dl af olien, og det gjorde at de blev meget bedre.

De er nemme at lave, er man lidt fummelfingret, kan det være en fordel ikke at stikke dem ud som jeg gjorde, men bare rulle en stor flade, skære den ud og flytte bagepapiret over på bagepladen.


Kerne knækbrød.

1 dl. Sesamfrø
1 dl. Hørfrø
1 dl. Solsikkekerner
1 dl. Græskarkerner
1 dl. Havregryn
1½ dl. Fuldkornshvedemel
2 dl. Hvedemel
1 tsk. Bagepulver
1 tsk. Salt
2 dl. Vand
1 dl Olivenolie


Bland alle de tørre ingredienser sammen og hæld vand og olie i blandingen. Dejen skal æltes godt sammen.

Lidt af dejen tages fra og rulles ud mellem to stykker bagepapir, til et tykkelse på ca. 3 mm. De kan stikkes ud med et glas eller skæres i firkanter og lægges på en bageplade. Sådan fortsættes der indtil at der ikke er mere dej.

Bages ved 200o i ca. 30 minutter. Afkøles på en bagerist. Og opbevares i en lufttæt dåse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar