søndag den 8. december 2013

Jeg giver kage - honningbomber

I anledningen af, at det idag er 6 måneder, siden at jeg fik den spontane idé, at starte denne blog, så giver jeg en omgang kage :O))

Jeg synes så småt, at jeg begynder, at finde vejen for hvilke retning bloggen skal pege i. Nemlig med focus på dejlig hverdagsmad, STOP-MAD-SPILD og lidt forskellige nøderier på teoriområdet i madlavningen.

Jeg sætter utrolig stor pris på, at du har lyst til at kigge forbi mine indlæg og fortællinger. Det gør mig utrolig glad og stolt. Men faktisk hjælper det mig osse i min psykiske proces. Jeg har fået mere styr på min over-/trøstespisning, hvilket er er stor ting, da det er noget der har været med mig hele livet igennem. 

Under mit sygdomsforløb efter mavesårs-operationen, fandt jeg rigtig ud af hvor meget det at skrive betyder for mig. Jeg savnede det helt vildt meget og hjernen kørte på højtryk næsten 24/7, for at finde på nye ting at blogge om. Så man må nok konkludere at jeg er afhængig ;-)


Honningbomber.
2 stk.
4 stk. HONNING HJERTER, udstukket i cirkler
40 g. Flormelis
Vand
80 g. Smør
4 spsk. Abrikosmarmelade

PYNT:
Mørk chokolade, smeltet
Sukkerkrymmel


Honninghjerte dejen tilberedes efter opskriften.

Og mens de bager, røres smørcremen sammen: Florsukker og vand røres sammen, som til en almindelig glasur. Det bløde smør piskes i lidt efter lidt. Cremen skal være blød og meget luftig. Når den er færdig, kommes den i en sprøjtepose.

Når de udstukne honning cirkler er afkølede, tages 2 af dem og lægges med bunden opad. Der sprøjtes smørcreme på, i en cirkel rund langs kanten, så der dannes et hul i midten. Der må gerne sprøjtes to lag ovenpå hinanden.
Hullet fyldes op med marmeladen.

Toppen på de andre to honningbunde dyppes i smeltet chokolade, hvorefter de lægges oven på smørcreme/marmelade som låg. Pyntes med lidt krymmel, inden at chokoladen tørre.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Manden min
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

4 kommentarer:

  1. Tillykke med 6 måneders dagen :-)

    Kh Sofie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Sofie. Tiden er godtnok fløjet afsted :O)

      Knus Låvise

      Slet
  2. Mums http://www.jeggiverkage.dk/?navn=Låvise

    SvarSlet