torsdag den 11. september 2014

5:2 Kuren - fastedag nr. 20

Denne fastemenu er fra min fastedag i mandags. Men da jeg har haft rigeligt om ørerne, de sidste par dage, har jeg derfor først fået tid til at skrive om den nu. 
Jeg var i køkkenet hele dagen. En planlagt køkkendag, for ved at når jeg hygger rundt der, så "glemmer" jeg min sult. Og det var fakisk en god fastedag at komme igennem. Jeg fastede fra kl. 21 søndag aften og til kl. 10.30 tirsdag morgen.
Mit første fastemåltid spiste jeg kl. 17.30, noget jeg normalt ikke trækker så langt. Men Manden var på job, aftentur, så jeg prøvede at tilpasse min rytme efter det, så vi kune spise et måltid sammen, da han havde fri.

Jeg fik lavet en masse lækkerier den dag - biksemad til Mandens aftensmad, SYLTEDE RØDBEDER af nogle af alle de rødbeder, som jeg hentede i weekenden og hov så blev der da osse talt en gevaldig masse i telefon med Lærke-Musen - det var ALT for længe siden vi sidst havde sludret.


Skyr med ÆBLEKOMPOT:
MÅLTID 1:
250 g. Skyr                            153
100 g. ÆBLEKOMPOT               62
TOTAL:                                 215 Kcal 

Er din æblekompot meget syrlig, kan du røre din skyr op med lidt Sukrin, og herefter toppe den med kompotten. Jeg har pyntet med lidt frysetørrede jordbær.                               


Bagte rødbeder med peberrodsskyr:
MÅLTID 2:
200 g. Rødbede                      102
100 g. Skyr                            61
300 g. Broccoli                       102

TOTAL:                                 265 Kcal                         
"GRATIS": Peberrod, salt, peber og Sukrin

Rødbederne skrælles og skæres i mindre stykker. Og bages ved 200o i ca. 45 minutter. Prik i dem for at se om de er færdige - brug evt en urtekniv - den skal gerne slippe rødbeden når du stikker den deri.
Imens rører du en dressing sammen af skyr og fint friskrevet peberrod. Den smages til med salt, peber og evt. lidt Sukrin.

Broccolien skæres i mindre buketter og et par minutter inden servering, kommes de i en skål med salt i og der hældes kogende vand henover. Lad dem stå et par minutter og hæld så vandet fra. Så har du lækre sprøde broccolier.

Det hele anrettes og dressingen toppes ovenpå rødbederne.



DAG TOTAL: 215 + 265   =     480  Kcal 





INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Mine egne opskrifter
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: ÆBLEKOMPOT
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar