tirsdag den 22. september 2015

Mojo sauce

Til de der helt fantastiske GRØNSAGSFRITTER som du fik opskriften på igår, lavede jeg denne skønne kolde dipsauce.

Efter en tur rundt med Google fandt jeg en opskrift hos Rikke fra PILLES UNIVERS, jeg synes lød lækker, nem og passede med ingredienserne jeg havde i køkkenet.


Mojo sauce
2 – 3 per.
3 stk. Snackpeber, røde
4 fed Hvidløg
¼ tsk. Chili, flager
½ tsk. Spidskommen
2 spsk. Olie - jeg brugte raps
Salt

Start med peberfrugterne. 
De grilles godt på alle fire sider, til skindet bliver sort og får bobler. Det kan gøres på grillen, i ovnen under grillen eller med gasbrænderen, som jeg brugte.

Når den er færdig, afkøles de let og kommes i en frysepose, som lukkes. Her skal de så ligge i 5 – 10 minutter. Herefter kan du så fjerne det sorte brændte skind og nedenunder har du nu det lækreste søde og bløde peberfrugt kød.

Når dine peberfrugter er klar, kommes de i blenderen, sammen med hvidløg og dette blendes sammen til en ensartede pure. Herefter tilsættes olie, af et par gange. Saucen smages til og kommes på glas. 

Den må gerne trække smag inden servering.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: http://pillesunivers.blogspot.dk
FRYSEEGNET: JA – det tror jeg
SERVERES MED: Grillet kylling & GRØNSAGSFRITTER
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar