fredag den 12. februar 2016

5:2 Kuren - fastedag D

Dette var vores sidste fastedag, derfor kommer der ikke flere indlæg med forslag til faste-måltider. Men jeg står stadig gerne til rådighed med hjælp til udregning af opskrifter og svarer selvfølgelig også gerne på spørgsmål.

Og alle mine 5:2 opskrifter og fastedage ligger jo stadig stadig HER, hvis du mangler inspiration. Ellers henviser jeg til KLIDFASTER, Malou har virkelig tjek på området, er superdygtig og laver en masse lækre fastemåltider.

Skyr med ÆBLEMARMELADE :

MÅLTID 1:
300 g. Skyr = 183
50 g. ÆBLEMARMELADE = 34

TOTAL: 217 Kcal     
"GRATIS": Sukrin, VANILLEPULVER, frysetørrede hindbær                                  
Skyren røres med lidt vanillepulver og Sukrin, toppes med ÆBLEMARMELADEN og pyntes med lidt frysetørrede bær



MÅLTID 2:
400 g. CHAMPIGNONSUPPE  = 92
100 g. Kyllingefilet, rå = 100

50 g. GRØNKÅLSVAFFEL = 97

TOTAL: 289 Kcal                    
"GRATIS": Lidt agurk til pynt

Suppen finder du opskriften på HER.
Vaflerne finder du opskriften på HER

Begge steder finder du også mine udregninger af kalorieindholdet i opskrifterne. Lav gerne en stor portion af begge, når du er igang, så er der nem mad til fryseren til andre fastedage. Husk at lægge bagepapir mellem vaflerne inden frysning.

Kyllingen skæres i mundrette stykker og koges i suppen i ca. 10 minutter. Der toppes med et par tynde skiver af agurkens skræl og servers med den lune vaffel til.





DAG TOTAL: 217 + 289 = 506 Kcal




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrifter
FRYSEEGNET: Vaflerne og suppen er
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar