fredag den 26. juli 2013

Lærkes KylleRylle-ruller.

Jeg har verden skønneste veninde. Lærke-musen er ligeså glad for mad som mig, så vi udveksler gerne opskrifter, tip og råd. Og for et par uger siden fik jeg denne af hende.

Jeg tilsatte en grøn peber i fyldet, for at være sikker på at der var nok. Da Mobber lige fik lyst til kigge forbi til lidt hygge. Og så brugte jeg min hjemmelavede rucola pesto.

Mums, de var rigtig lækre de ruller, bestemt ikke sidste gang vi har lavet dem. Jeg har allerede hovedet fuld af tanker, til andre slags fyld.


Lærkes KylleRylle-ruller.
2 per.
2 stk. Kyllinge bryster, store
2 pk. Bacon, i skiver
250 g. Champignon
1 stk. Rødløg, stort
2-3 spsk. Basilikum pesto
2-3 spsk. Parmesan, revet
Salt
Peber.

Rens løg og champignoner. Snit løget fint og finhak champignonerne, - de skal være meget finthakkede, for at få et fint og letfordeleligt fyld. Svits løg og champignon sammen på en pande ved høj varme indtil massen er tyktflydende uden væske og smag til med peber. Kom fyldet i en skål af passende størrelse, og lad det køle af.  Rør pesto og ost i fyldet og smag til med salt og peber.

Tag kyllingefileterne og trim dem for evt. fedt og sener, skær dem næsten igennem på langs fra siden således at du får en stor flade af kylling.
Jeg opdagede at jeg ingen film havde, da de skulle rulles.
Men det kan godt lade sig gøre ude, de bliver dog knap så faste.
Tag 2 store stykker husholdningsfilm og læg 1 pakke bacon ud på hvert stykke. Hvert baconstykke skal overlappe hinanden på langs. Placer derefter kyllingefileterne på baconen og fordel fyldet godt ud på begge 2. Rul kyllingen forsigtigt sammen og wrap baconen stramt omkring den ved hjælp af husholdningsfilmen. Put de 2 ruller i køleskabet en halv times tid så de kan sætte sig.

 Steges ved 200o C i ca. 30 - 35 minutter. Baconen skal være er gylden og halvsprød.


Vi fik sommerlig kartoffelsalat med sennep - se opskriften her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar